Gymnasieutmaningen!


Nu är milen avklarad och jag är som jag oftast är efter ett lopp så detta inlägg blir en aningen positivare än förra.
Dagen började väl dock inte lika lysande då bussen till stan var sen som gjorde att jag precis missade bussen till Porsön. Tog min smarta lilla hjärna och kom fram till någonting smart : jag skulle hoppa på sjuans buss och kliva av vid en hållplats så jag kunde gå till starten utan att det skulle ta alltför lång tid. Sagt och gjort så hoppade jag på bussen som inte var sjuans buss utan en buss som gick åt helt fel håll. Ringde min kloka pappa som spenderar helgen uppe hos farfar (fuuuusk) och han hjälpte mig lite att hitta. Sedan gick det ju prima när jag mötte alla som sprang halvmaran så då var det ju bara att gå motströms. Tillslut kom jag till området med 45 min till godo. Tur att jag tog en tidig buss för annars hade det väl blivit som första året på Göteborgsvarvet.
Jag, Delce och Lena frågade efter var starten låg och en snäll funktionär pekade åt ett håll. Efter många minuter frågade vi igen. Denna funktionär pekade åt motsatt håll. Då blev det för mig att springa! Sprang halva sträckan och när jag kom till starten hittade jag inte pappa som hade min nummerlapp vilket resulterade till att jag fick starta i närst grupp (fanns typ F 11 vit och F 11 blå). Det i sin tur ledde till att min tid plussades på med 10 min extra men som tur var kunde vi fixa det senare...

Tillbak till verkligheten.
Jag skulle ju egentligen börja gå så fort jag fick ont enligt sjukgymnasten men det gör ju ont när jag går så det var lika bra att springa allt. Vet ännu inte hur lång tid det tiog men i alla fall under en timme som mitt mål var innan jag skadade mig. Om jag skulle försöka mig på hälften av sträckan nu skulle jag väl knappast ta mig runt men framtiden struntar jag i just nu. Just nu är jag bara fylld av lyckan som man bara kan ha efter ett lopp!
Ha en fortsatt bäst kväll och alla som sprang idag - grymt jobbat! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0