På torsdag ger jag planen och mig själv en ny chans

Både min egenkomponerade plan och den gröna fotbollsplanen får en ny chans av mig. Jag tror att jag är redo. Jag tror att jag vet vad som behöver göras. Jag tror jag har lärt mig av mina misstag.
Det är jag som bestämmer om det ska fungera eller inte.
För jag vet, följer jag alla tankar, lyder befallningarna och utför straffen kommer det inte fungera. Då spelar det ingen roll hur många vändor jag springer eller hur många fler situps jag gör för jag kommer tillslut kollapsa. Inte i kroppen, men i huvudet. Och när jag gör det kommer det vara över för mig på planen. Då kommer jag få uppleva samma misslyckande som i vintras.
 
Istället ska ag försöka uppleva glädjen som jag har upplevt den senaste tiden. Eller snarare den glädjen jag har saknat. Den jag har sett de andra ha ute på planen. Att känna den. Och behålla den. 
För annars fungerar det inte.
Men det ska fungera.
I will be back!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0