Ord och dess mening

Som jag kanske har nämnt förut gillar jag att skriva små dikter eller rim; kalla det vad du vill. Jag har tidigare haft de samlade på ett dokument på datorn, men nu valde jag att skriva ut alla 32 sidor och klistra in dem i dessa söta böcker. Jag har även de nyaste i en ritbok med tillhörande bild, men jag tänkte få ut alla små rim samlade i dessa böcker. Detta har jag nu sysselsatt mig med här på sjukhuset och nu är de klara. Jag tog med alla dikter, ända från starten, dvs 2006, trots att de flesta är sådana man bara brister ut i skratt åt, men jag tänkte att det kunde vara roligt att ha dem så att man kan kolla tillbaka på dem och se om det finns någon utveckling typ. Jag skriver fortfarande lite, men om jag vågar visa upp några gamla, eller nya, återstår att se. Jag skriver mest när jag behöver få ordning på tankarna och reda ut alla känslor som kommer som en himla storm inombords så det är mest dikter med en liten dyster ton.


Okej, nu när jag har tänkt lite kom jag ändå fram till en sak: ni ska få se min allra första dikt från 2006. Hahahahah varsågod att skratta! Och vem frågar ens om meningen med livet när man är elva?!

Copyright by elvaårig Sofia Kihlström xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0