Självskadebeteende - 11-15

Konstigaste plats (tex skola, park etc.) som du har självskadat på?

Måste nog varit på Trafikverket innan jag skulle skriva teoriprovet för körkortet och de gånger jag har skadat mig på skoltoaletten.

Var gömmer du dina "verktyg"?

På de mest konstiga ställena, eller när jag skadade mig med saker man inte tänker att man kan skada sig på så var de inte ens gömda.

Vad är den största insikten du fått om självskadebeteende?

Att det går att bli fri och att jag kan hantera de starka känslorna som gör att jag får sådana impulser. Att sedan stå emot tvånget vet jag dock inte hur jag ska hantera.

Finns det någon du anser vara en inspiration för ditt tillfrisknande från självskadet?

Mina vänner som också har detta problem men kämpar på för att vara skadefria.

Besöker du några hemsidor om självskador, och i så fall vilka?

Nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0