Nu känns det lite

TRIGGERVARNING: Självskadebeteende & tvång

Det slog mig när jag kollade på mina räknare att de här siffrorna kändes oerhört lite. I och för sig för att jag för ett tag sedan bröt mitt långa uppehåll med självskadande och de 200-någonting dagarna nollställdes, men det är inte därför. Förut var en sådan här siffra mycket. Väldigt mycket. Nu såg det ut att vara så lite. 36. Men det betyder ju bara att jag har varit så högt uppe bland de högre siffrorna så länge. Jag har blivit van vid att de har varit så höga. 36 är inte lite, för allt är bättre än inget alls, men jag vet att jag har klarat mig så mycket längre. Och ja, det här är ett exempel på tvång: jag tänkte en tanke på att skada mig, tänkte lite för länge och sedan kände jag att jag var tvungen. Jag vet att jag inte är tvungen. Men det känns bara som så ibland.


Kommentarer
Elina

Känner igen det med Att få en tanke å sen måsta göra de

Svar: Ja så himla jobbigt!
Sofia Kihlström

2016-09-04 @ 19:33:22
Sanna Nilsson-Lidin

kände samma när jag bröt mina rekord. Men ännu en gång ska en siffra inte betyda något, mer än att du faktiskt klarat av att stå emot det. Att du varit på en annan del spelar ingen roll, du är påväg dit igen! ❤️

Svar: Sant. Tack fina du ❤️
Sofia Kihlström

2016-09-09 @ 03:07:24
URL: http://sannanilssonlidin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0