Händelsernas dag

Idag har det hänt mycket. Inga speciella saker egentligen, men vad som helst som inte är sitta i sängen/soffan eller äta är ju typ händelserika saker här. Först var jag på en undersökning angående mitt krampanfall som jag skrev om som jag fick för knappt två veckor sedan. EEG hette det och typ mätte hjärnaktiviteten tror jag det var. Jag fick sitta i en stol med en slags gummimössa där elektroder sattes fast och sedan kopplades det in några sladdar till huvudet och även armarna. Det tog ca en timme, det gick bra och svaren skulle komma om någon vecka. Sedan skulle blodprover tas och svårstucken som jag är gick det inge vidare att få något blod så jag fick vänta på att någon annan skulle sticka mig. Jag väntade men ingen hann sticka mig innan jag skulle till nästa hållplats. För nu har äntligen min diagnosutredning börjat och idag fick jag träffa en arbetsterapeut som jag även träffade för någon vecka sedan. Hon frågade en massa frågor och jag svarade en massa svar, typ. Känns i alla fall skönt att något är på gång. Vad som händer i veckan vet jag inte för det fanns ingen överläkare här som kunde godkänna permissioner förrän imorgon. Jag fick bli stucken i ytterligare en timme utan något resultat. Nu efter middagen blev jag stucken igen och denna gång gick det. Sedan har det hunnit med att vara lite tumult där, så som det är ibland, men inget som lämpar sig att nämnas här. Nåväl, dagen har verkligen varit full av annorlunda instick så jag tror att jag ska lägga mig en stund och lyssna på Buffypodden. Bara jag inte sommar för jag vill verkligen inte vakna vid tre som jag har tendens att göra.

Snö, snö och åter snö. Och lite galler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0