Lovtrubulens

Lov. Rätt kaos. Men jag ska inte röra maten. Jag ska inte förstöra det jag håller på att bygga upp. Jag ska inte. Att skada mig känns till och med som ett bättre alternativ. Inte för att det är bra precis. Inte för att jag ska göra det heller. Men hur det än blir, hoppas jag för allt i världen att det inte går ut över maten. Jag får hata mig själv hur mycket jag vill, göra inte alltför bra saker för att hantera det jobbiga, men det ska inte gå ut över maten! Ätstörningen är mitt främsta helvete och för mig är inget så hemskt som att vara i det träsket. När jag väl har börjat vandra bort därifrån ska jag inte tillbaka. Visst, värsta helvetet men samtidigt den trygga zonen och bästa vännen. Men det där positiva är bara lögner. Jag vet det. Och jag vill fortsätta vandra därifrån. Även om det betyder att jag gör andra destruktiva saker. Ett rättså destruktivt tänk, men jag vägrar att sabba allt jag kämpar för!

Kommentarer
Johanna Ahlsten - Återhämtningsbloggen

Känner igen den där känslan/tänket att "Nu måste jag hålla i det här" I stort tycker jag att det tänket är bra, man vill ju bli fri nån gång liksom. Det jag ändå tycker är viktigt är att du inte lägger för hårda krav på dig själv att du inte får misslyckas. Det jag menar är att om du "backar" så finns det en anledning till det (tex otillräckligt stöd, oförutsedda händelser som påverkar känslolivet osv). Det är hela tiden två steg framåt och ett tillbaka med maten på vägen och det är okej Sofia. Men jag förstår som sagt din känsla till fullo och det är jättebra att du vill "hålla i" maten. Vill bara försöka dämpa pressen. Du förtjänar att må bra och jag hejar på dig till 100% <3

Svar: Jo jag försöker. Det jag alltid har haft i bakhuvudet den senaste tiden och det som har varit lite min plan när jag började min nya behandling har varit att försöka släppa pressen, inte ta det på för stort allvar liksom. Har väldigt lätt för att bli svart och vit...blir något fel så blir allt fel. Men nu när det ändå har gått så bra så blir jag som nervös att jag ska sabba allt. Har haft en tendens att göra det...
Tack ❤️ Kram!
Sofia Kihlström

2016-03-04 @ 11:40:04
URL: http://johannaahlsten.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0