En sådan viktig upplevelse

Innan jag (äntligen) ska få träffa läkaren om en timme som kanske förstör den positiva upplevelsen som jag har haft, måste jag berätta om det. Jag träffade en så gullig sköterska nyss som satt vak för mig. Alltså verkligen. Nog för att jag varken var speciellt pratsam eller ens kollade på henne, utan låg bara i samma position och kollade in i väggen som jag har gjort hela dagen. Men hon tog sig tid att prata med mig. Hon frågade och verkligen verkade vilja hjälpa mig. Att detta kommer när jag är så otroligt trött på människor och inte heller är speciellt motiverad, är ju synd, men jag kunde i alla fall prata en del med henne och poängterade att trots att jag uttryckte mig som jag gjorde, eller inte alls, så är det verkligen värdefull för mig att bli så bra bemött. Och det känns bra att jag kunde säga det för jag tycker det är så viktigt att de som gör ett bra jobb också får veta det. Det är så många som man frågar sig över varför de ens jobbar med människor, men sedan finns det guldkorn som denna sköterska som verkligen passar för yrket. Och jag är så tacksam över allt hon gjorde, trots att det verkade vara en självklarhet för henne - och borde vara det för alla.

Nu är det ungefär en timme tills jag får träffa läkaren och jag hoppas att jag får komma härifrån typ nyss. Annars får jag väl komma på en annan plan, men fram tills dess hoppas jag på läkarsamtalet. Och att fler än jag får träffa denna underbara sköterska. För det är något visst med att bli tagen på allvar (även om det känns som för mycket allvar nu) och att någon bryr sig. Nu håller jag tummarna. Ska bara stirra in i väggen en timme till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0