Tomt som innan

Det är så tomt. Och fan den som säger att "det är ju bara ett djur"! Den har då fan inte haft ett djur som den har älskat.
Det blev ju liksom mitt hem när Fia flyttade in efter att vi hade varit i Prag. Det var då det kändes klart. I början blev jg rädd varje gång det lät, innan jag insåg att det var hon. Nu är det så tyst. Ingen pratar med mig. Ingen hälsar mig välkommen när jag öppnar dörren. Ingen skriker sent på kvällen och väcker grannarna. Det är bara tyst. Så småningom kanske Hans och Buffster börjar prata med mig, men det kommer aldrig vara samma. 

Jag grubblar mycket över huruvida det var rätt eller inte. Om jag gjorde fel eller om det var bäst för henne. Men jag kommer aldrig få veta. För nu sitter jag i soffan och tittar mot hörnet tvärs över rummet. Och där är det tommare än det var när jag flyttade hit. Buren står på balkongen för jag vill inte se den stå där i hörnet och vara tom. Det är tomt nog.




Kommentarer
Lena

Att mista ett kärt djur ar väldigt jobbigt och sorgligt. Tänker på dig.💕 och skickar massor med kramar.

Svar: Tack Lena ❤️ Kram!
Sofia Kihlström

2016-01-17 @ 22:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0