Ätstörningsinformation som jag trodde att jag redan hade

 Det var rätt många papper jag fick på Comede. Men med tanke på hur mycket jag fick ut av dem så var det inte många alls. Som jag har förstått det, delas det ut en del papper med rätt mycket fakta kring ätstörningar och information man använder inom behandlingen. Jag tänkte att det var onödigt, papper på tallriksmodellen och så kallade "normala portioner" som jag ändå aldrig ser någon annan äta, sådant jag vet, sådant jag har sett tidigare. 
Men i måndags fick jag ett häfte. 
Och oj.
Jag fick så många svar. På så många frågor jag har haft.
Svar på varför min kropp reagerar som den gör. Bekräftelse på att det är vanligt att mina känslor då blir som de blir.
Det var om hunger, om mättnad, om svält, hetsätning, kräkning, den svältande hjärnan, sömnproblem, brister på diverse ämnen i kroppen och signaler som är svåra att tolka, ofta pga att man har ignorerat de så länge.
Jag trodde jag visste vad som hände med kroppen. Jag visste ingenting. Nu vet jag i alla fall lite, och inte konstigt att min kropp reagerar som den gör på diverse saker. 
Kanske kan det hjälpa mig. Att veta. För att inte bli så anklagande. För att inte bli så förskräckt. För att kunna förstå. Och hantera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0