Utredning påbörjad

Efter nästan ett år har en diagnosutredning påbörjats här på psykiatrin. Idag fick jag gå upp till öppenvården med en från avdelningen som lämnade över mig till en psykolog. Han pratade med mig lite och försökte få en slags överblick också gjorde jag ett uppmärksamhetstest som var jättejobbigt. Det framkom inte så mycket, utan han skulle tyda det bättre senare. Man satt vid en dator och hade en mus som man skulle klicka på först varje gång det kom en etta på skärmen, sedan varje gång man hörde och såg en etta. Sedan blev det även tvåor med i bilden som både syntes och hördes, men man skulle fortfarande markera ettorna. Slutligen var det bara ettor igen och man skulle fortsätta markera dem. Själva testet höll på i ungefär femton minuter och det var riktigt jobbigt, men det gick rätt bra ändå, vi skulle gå igenom det mer nästa vecka när vi skulle ses igen. Trots att inte så mycket blev gjort känns det skönt att vara igång. 


När jag kom tillbaka till avdelningen fick jag reda på att Anafranilet som jag medicineras med, ska trappas ur och bytas till något annat. Vad det blir vet jag inte, men det ska testas något annat som kanske passar mig bättre. Annars är jag fortsatt utelåst från mitt rum och i fight med mina tankar och självskadeimpulser. Fast på avdelning 25.


Kommentarer
Anonym

Varför ska du byta ut anafranil? Får du biverkningar?

Svar: De tror att en annan medicin kan fungera bättre typ
Sofia Kihlström

2016-12-17 @ 23:36:27
Anonym

Vet du vilken du ska få istället?

Svar: Nä jag har inte fått veta det ännu
Sofia Kihlström

2016-12-18 @ 19:20:40
Sanna Nilsson-Lidin

Jag har också gjort det där testet... Den var riktigt hemsk!! Hoppas utredningen går fort <3

Svar: Visst var det... hoppas jag med <3
Sofia Kihlström

2016-12-18 @ 22:48:41
URL: http://sannanilssonlidin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0