Lite dagligt från psykiatrin

Det känns så konstigt. Jag får numera någon typ av prestationsångest varje jag öppnar för att skriva ett nytt inlägg. Jag har ingen aning om varför för det är ju varken så att jag skriver på någon viktig sida eller att min blogg är speciellt stor, det bara blir så. Ibland vet jag inte ens vad jag ska skriva, jag har bara lust att skriva. Idag har jag i alla fall haft min tionde ECT-behandling och jag känner mig mer förvirrad än tidigare. Minnet kommer sakta men säkert tillbaka, men nog går det trögt. Försöker skratta bort det men egentligen tycker jag det är rätt obehagligt. Det är väl inga viktiga saker jag glömmer, mer vardagligt, men det är ändå obehagligt när man inte kan lita på sin egen hjärna.


Idag har jag även planerat veckan med min fd. behandlare och vi har planerat in promenader den här veckan. Det ska bli skönt att få komma ut lite och snart ska vi faktiskt bege oss iväg för dagen. Jag får inte hinna med något besök till skolan för att de är rädda att jag ska göra något då och jag ska väl inte påstå att de är för överdrivna. Jag har inte precis någon positiv syn på livet och min livslust är väl inte på topp. Nåväl, jag får se om ECT:n börjar hjälpa på andra plan också.


Även på sjukhuset börjar man se att det snart är jul.


Kommentarer
Zebure

Ta en pass från blooggandet

Svar: En pass? Menade du en paus? Och i så fall, nej, jag gillar att skriva av mig på andra ställen än i dagboken :)
Sofia Kihlström

2016-12-13 @ 15:32:19
Anonym

Paus.hehe.. Okej :)

2016-12-13 @ 16:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0