Börja träna igen

Jag har inte tränat på jättelänge. Medvetet har jag hållit mig borta från det under en lång, lång tid för att det har skadat mig och för att det har varit något otroligt destruktivt för mig. Nu är jag jätterädd för att försöka, men samtidigt tror jag att jag börjar vilja göra det av rätt anledning. Jag har kommit långt i ätstörningen och jag tror jag kan ta kontroll över mig själv. Jag tror. Tvånget däremot har jag svårt att kontrollera och träningen har nästan aldrig varit något annat än tvångsmässig. Däremot tror jag att jag kan hitta nya sätt att kontrollera det på. Att det kan bli en utmaning att hålla det annat än tvångsmässigt och som något destruktivt. Jag ska testa börja träna lite smått för mig själv. Lite styrketräning och röra på mig i form av promenader för att kroppen ska kunna fungera. Lite vardagliga rörelser bara med syfte att hjälpa kroppen. För att liksom hjälpa till att klara det vardagliga, för att låta kroppen få göra sina vanliga rörelser och hålla igång lite. Att hitta det som motivation och mål att hitta nya sätt att träna på ett icke destruktivt sätt. Jag får ha som mål att, istället för att köra på när kroppen är som tröttast och bara öka och öka, så får jag försöka hålla en lagom gräns och lyssna på den. Givetvis kan jag inte sluta så fort jag får lite mjölksyra, men känna av när det börjar göra ont på fel sätt och inte låta ångesten styra. Det kommer bli en utmaning, men jag tror det är det enda sättet för mig att kunna träna igen. Helt enkelt att ha min bakgrund i åtanke och träna utifrån mina förutsättningar. När detta blir av återstår att se. Jag tänker börjar med att önska mig en träningsmatta i födelsedagspresent.


Träning för länge sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0