Hur skriver jag när jag inte har orden? Och vad är okej att skriva när jag har dem?

Det är så fin personal här, verkligen. Men jag har så svårt att prata. Svårt att sätta ord på allt som rör sig inombords. Svårare än vad jag någonsin har haft. Tvången har varit med mig sedan jag var fyra. Ändå är det så svårt att beskriva. Så svårt att förklara. Sedan vet jag inte heller vad som är okej att skriva. Hur detaljerad jag kan vara. Kan jag skriva något mer än att jag besväras väldigt mycket av något som kallas tvångstankar och tvångshandlingar? Eller kan det på något sätt vara triggande? Jag är alltid orolig över att säga och skriva fel saker. Med ätstörningen har jag lärt mig med tiden, förstått vad som bara behövs yttras mellan min behandlare och mig och även förstått vad som faktiskt kan vara bra att yttra där fler kan ta del av det. Nu vet jag ingenting. Jag vet att vissa situationer för mig triggar igång tvång, men jag vet inte om andras berättande av sina tvång skulle kunna trigga mig, det känns inte som det. Men jag vet inte om jag skulle kunna trigga någons tvång genom att skriva om mina. Kanske får jag spara mina tankar till mig och min behandlare, eller skriva av mig på annat sätt. Jag vet inte hur jag bör göra.

Nu har jag i alla fall lagt mig för ett bra tag sedan - på grund av tvång. På grund av rutiner - de få jag ändå har här - som inte kunde följas om jag inte gick och lade mig. Vet att jag borde gå emot allt min hjärna skriker att jag måste, men all min motivation är borta sedan länge. Kanske ska jag försöka ta och reda ut vad som finns i min skalle och kanske varna för att det kan vara triggande om en blir triggad av sådant. Jag vet inte, det känns så svårt. Och jag är så himla mån om att inte göra någon illa. Samtidigt som jag vill kunna skriva. Åh, jag får se hur jag gör. Jag vill bara ha någon ordning på allt kaos.

Känns ju kul att ha det här som tillfällig adress haha.


Kommentarer
Anonym

Det skulle vara, om man får uttrycka sig så, "intressant" om du i stora drag berättade lite om dina tvångstankar och beteenden.

Svar: Ska se vad jag kan skriva om :)
Sofia Kihlström

2016-08-04 @ 22:00:31
Anonym

Sara heter jag som står för kommentaren ovan. Har precis hittat och börjat läsa din blogg.

Svar: Vad roligt att du har hittat hit! Hoppas du stannar :)
Sofia Kihlström

2016-08-04 @ 22:03:39
Felicia Noberg

Jag skulle inte bli triggad. Jag har själv en del tvångstankar. Och kan direkt säga att om du skulle skriva om dina, så skulle det inte trigga igång mina. Jag skulle mer känna det som att jag inte är ensam, utan att vi faktiskt är två. Två som kämpar tillsammans på olika håll. Men du får själv känna efter vad som känns bäst för dig. Men var inte orolig för att du gör andra illa. Du är en helt fantastiskt fin person och så himla omtänksam. Jag vet att det är sjukt svårt, men önskar så att du kunde vara snäll mot dig själv. Och se vilken fin tjej du är. Tänker på dig, och vill att du ska må bra. Kunde jag trolla så skulle jag göra det❤️

Svar: Åh tack för dina ord! Skönt att få lite respons och tankar från andra kring detta. Jag får se hur jag gör, det kanske kommer lite då och då, för det känns ändå som att tvång inte är lika triggande på något sätt som t ex ätstörningar och självskadebeteende. Återigen, tack fina du! Vi kämpar tillsammans och en dag är vi fria ❤️❤️❤️
Sofia Kihlström

2016-08-06 @ 09:23:02
URL: http://felinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0