En som alltid sviker kan man inte lita på

Min psykolog sa till mig att jag måste lita på mig själv. Tro på att jag kan göra annat än sabba allt. Men det är inte lätt.

För jag gör det om och om igen. En av de grejer jag helst av allt ville göra - skriva något för Livskick - har jag sabbat. För att jag inte klarar av att någon annan läser det jag har skrivit. För att jag överhuvudtaget inte kan skriva när jag vet att någon ska ha det. Därför var jag tvungen att återigen svika mig själv. För att jag inte vet hur jag ska göra. Trots att det jag ska göra är något jag så hemskt gärna vill. Och jag är så arg på mig själv. För att jag inte pallar. För att jag är så rädd att göra fel. För att jag inte kan göra någon under någon som helst press. Och hur ska jag någonsin kunna tro att jag kommer kunna göra det? När man inte kan lite på någon som alltid sviker.
Försöker måla av denna de sista lektionerna med akvarell. Kanske kommer ett resultat. Men man kan aldrig lita på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0