Några veckors akryl

Akryl är himla roligt, men kanske inte det bästa för mig egentligen då man kan jobba hur mycket som helst med det; mål, måla över, måla, fixa till något, måla över, måla...ja ni fattar (akvarell är nog bättre för mig egentligen). Men jag har gjort alla uppgifter vi skulle göra - dock inga fler så det blir inte så många.
 
Stilleben på frukter var vår första uppgift för att hitta färg och form. Päronet blev väldigt platt men det insåg jag först ett tag efter att jag var klar, men jag orkade inte ändra på det.

Nästa var måla från mörk bakgrund då jag gjorde en Buffybild. Höll på med denna i en evighet.
 
Vi skulle göra en bild med akryl där vi även fick blanda in en massa andra material så som snören, folie, papper osv, men den skulle även förmedla ett budskap - vad kommer jag att skriva om en annan dag.


Här gjorde vi en metod som heter "häll och dräll" där vi jobbade med att smeta på färg, spruta vatten med en vattenspruta och vrida och vända på bilden för att...ja helt enkelt hälla och drälla. Sedan skulle vi leta fram motiv i häll- och drällmönstret och fortsätta måla. Jag fick fram en skog och en varg.

Det vi har gjort under den här tiden på öppen ateljé är en serie (som jag absolut inte tänker visa) och arbetat med collageteknik.Så genom att riva ut bitar från olika tidningar skapade jag en bild på Putte. Och jag blev väldigt nöjd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0