Måendemönster

Jag har aldrig sett mig själv som någon som blir speciellt påverkad av vädret och årstiderna - visst är det lite trögare att kliva upp när det är mörkt men sådant som vinterdepressioner och dylikt är inte bekant för mig. Däremot har jag sett vissa mönster de senaste åren beroende på årstid. Inte för att jag tror det beror på dem, men mina år har sett ungefär likadana ut utifrån dem. Höstarna har präglats av lögner och ingen/dåligt engagemang till behandling. Som väntat har det därmed börjat kollapsa mer och mer ju närmare årsskiftet har kommit. Till vintern har jag öppnat mig, tagit emot/fått mer hjälp för att sedan gå ner mig totalt mot våren, som inte har slutat så bra. Somrarna de tre senaste åren, som jag tänker på, har däremot inte följt något speciellt mönster. Och jag försöker vad jag kan för att byta spår och inte låta denna höst och vinter bli som de har varit. Då kanske jag kan förhindra vårens ras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0