Så mycket som aldrig blir sagt

Det finns så mycket jag vill skriva om. Det finns så mycket jag vill säga. Till er. Till de i min omgivning. Till hela världen. Jag vill utrota ätstörningar. Jag vill att tabun kring psykisk ohälsa ska försvinna. Jag vill stoppa häslohetsen. Jag vill att det inte ska spela någon roll vilken hudfärg man har. Jag vill att man ska slippa bli kränkt för att man är något annat än heterosexuell. Jag vill att utseendefixeringen ska vara ett minne blott. Jag vill att alla människor ska bli behandlade som att alla vore lika mycket värda - för det är vi.
 
Det finns så mycket. Och det finns så mycket mer. Som bara stannar vid att vara tankar.

Kommentarer
Lena

Jag håller helt med dig.

2015-05-27 @ 14:28:35
Hanna

Åh, om vi ändå kunde bli av med allt jävla dömande som finns i dagens läge. Blir både arg och trött på hur vi människor pratar om andra. Hoppas att vi en vacker dag (snart!) slipper allt detta.

Svar: Ja det får vi verkligen hoppas!!
Sofia Kihlström

2015-05-28 @ 16:06:16
URL: http://hviiklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0