De skönaste skorna och den mest praktiska mascaran

Jag brukar inte riktigt göra sådant här men dessa saker är för bra för att jag ska hålla det för mig själv. Så förutom ni lyckliga själar som redan har upptäckt dessa, här är två tips från mig.


Alltså visst är de dyra. Och jag antar att det är äkta läder (tänkte inte på det innan jag köpte dem och nu vill jag inte veta). Men. Mina Dr. Martens måste vara de skönaste skorna jag någonsin ägt. Jag kan gå hur länge som helst utan att få ont i fötterna. De passar dessutom till det mesta och inte gör de något att de är riktiga skönheter.

Som de flesta vet sminkar jag mig i princip aldrig. Jag kan ingenting om smink. Varken teoretiskt eller praktiskt. Lite mascara kan jag dock sätta på mig någon gång. Ibland. Och till studenten var ju problemet att jag för det första behövde någon annan än min uttorkade från 2009, och för det andra var en vattenfast nödvändigt (eftersom jag var säker på att jag skulle gråta, men gjorde det aldrig). Dock är ju de som inte är vattenfasta tillräckligt jobbiga att tvätta bort med vanligt vatten och sminkborttagning orkade jag verkligen inte köpa för endast det. Då fick jag tipset, av min skolsköterska faktisk, om en mascara som håller i kallt vatten, t ex om man gråter, men går bort av varmt vatten. Alltså hur perfekt lät inte det? Och den är perfekt! Man fuktar ögonen med ljummet/varmt vatten, låter det vara så ett tag, typ tjugo sekunder, och sedan sköljer man bara bort det och mascaran liksom bara glider av. Alltså perfekt för oengagerade mig som ändå vill ha något litet inom sminkvärlden, typ mascara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0