Normaliserade, vanliga tankar (som inte alls är så vanliga?)

Jag har trott att alla människor tänker på det här sättet. Och därför inte kunnat begripa att jag är sjuk på riktigt. Men efter att ha sett och hört den här scenen (från 3.54) från filmen Min lilla syster (har aldrig sett filmen) ett x antal gånger via diverse program så fick jag denna gång tänka till lite extra. Efter att ha lyssnat på det här radioprogrammet då reportern pratade om skillnaderna mellan Katjas och hennes pappas synsätt på det där ägget som någon hade ätit upp och eventuella lösningar, förstod jag att alla kanske inte tänker som jag. Jag förstår absolut Katjas desperation när ägget är borta och att det inte bara är att "ta något annat som finns i kylen". Men tydligen är detta något pappan inte alls förstår. 
Detta är bara ett exempel. Jag tänker mycket. Väldigt mycket. Som många andra. Men kanske är det så att många av mina destruktiva tankar har en problematik bakom sig, att alla inte tänker så. Fler, absolut. Men inte alla. Och om det är så. Att problem ligger bakom vissa tankar och beteenden. Går de kanske att bli av med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0