Ett bra liv i ett dåligt mående

Bara för att jag mår dåligt, betyder det inte att mitt liv är dåligt. Det tycker jag är viktigt att poängtera. Som jag sa förut: jag hatar inte livet, jag hatar bara mig själv för vad jag har gjort det till. Visst är det mycket jag tycker illa om, visst är det mycket som förstör mitt liv, visst önskar jag att det såg ut på ett annat sätt. Men det är också mycket jag vill ha kvar. Som mina  fina vänner till exempel. Och skolan. Denna underbara skola. Idag var sista dagen och vi har haft lite julavslutning med musik i aulan. Jag bara satt och log. För att jag tog beslutet att utmana min rädsla. Att börja här. Träffa så många fina människor. Vår wolfpack. Måla. Öva på att släppa prestationen. Ha en fantastisk lärare. Och bara befinna mig i en underbar miljö. För denna skola är bäst! Och det är en bra del i mitt liv. Trots att mycket tar ont och är mörkt. Så är detta ett ljus bland det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0