On a day like today when you're walking away, hold your head up so high 'cause I tell you from here that you've come so far and always be who you are.




When your head hits the floor, and you're bleeding some more, let me tell you I swear that it does get better...from where you are.


Städar för fullt medan musiken spelar i bakgrunden. Sjunger med lite halvt så där. Sjunger en rad. Och känner hur tårarna bara börjar spruta. Och jag låter dem. För det är okej. Att allt inte är okej är också okej. Att det inte går perfekt med. Också står jag där i min lila klädkammare, ser på mina väskor, tänker på vad jag såg för fem månader sedan. Och att jag är här. Just här


Trots att man tänker att man inte kommit någonstans
Att man önskar att man visste var lösningen fanns
Att man såg vart allt vänder
Så ska man se på resan man gjort och ta en dag i sänder
Och upptäcka att man inte stått helt still
Trots att man inte riktigt är där man vill
Så har det gått framåt från där man var
Och det är ljusare nu än ens mörkaste dar
Trots att vägen känns jävlig och utan slut
Kanske man kan hitta ut
För om man redan rivit murar och bestigit berg
Kan man ändra resten av livet till en annan färg
Det går att kämpa lite till
Det viktigaste är bara att man vill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0