Kaos mitt i all ordning

Jag bor i palatset av ordning, eller något sådant. Men mitt planeringsfreak till huvud har haft det minst sagt kaosartat. Inte vetat något schema = inte vetat något annat denna veckan än att en skulle vara på plats i aulan 13.00 idag. Nu har jag fått lite information här och var och försöker pussla ihop allt. Dagen gick bra och nu kan jag spara oron tills på fredag då vi ska måla för första gången. Annars är det enda som gnager att jag troligtvis inte kommer kunna jobba så många dagar vilket jag verkligen hade behövt. Men det känns som att jag borde ta vara på chanserna som finns när jag väl går här på Framnäs och testa det jag vill. Det fanns en hel del tillval som jag blev sugen på, så som öppen ateljé, idrott, naturupplevelser och musiklust. Dock får jag veta imorgon vilka dagar de är på och då ska jag väl försöka ta de som är på de dagarna som jag har komstleltionerna. Vad jag i alla fall vet är att det inte blir något jobb i veckan, utan skolaktiviteter varje dag. Och Emma åker hem. Och jag blir ledsen.
Men jag är glad över att jag kanske kan få lite ordning på denna vecka. Vi lär väl se.
Från en dimmig morgon vaknade solen precis innan jag skulle cykla till Framnäs och den är fortfarande med mig här på balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0