Let this be your drive, to survive



Min räddare. Min hjälte.
Kreativiteten. Skapandet.
När jag är ledsen. När jag är glad. När jag är uttråkad. När det spritter i fingrarna för att jag har så många idéer. Ensam. Tillsammans med andra. Ja, det är mitt trygga ställe. När ångesten och meningslöshetstankarna är som värst kan det vara svårt att börja, men när jag väl börjar...då hamnar jag i min egna lilla värld. Att få arbeta med händerna. Låta idéerna bli verklighet. Utan att vara rädd för att göra fel. För i den kreativa världen finns inget rätt och fel. 

Och det härliga är att jag faktiskt kan bli nöjd. Blir jag inte nöjd så trixar jag med något och i slutändan är jag ändå alltid nöjd. Utan någon bekräftelse av någon annan. Utan någon positiv kommentar. Jag kan vara glad själv. Ha min egna uppfattning oberoende av andra. Och det är fantastiskt! Men givetvis blir jag otroligt smickrad när någon säger att de gillar mina saker. Och att se över 9000 gillningar, 600 delningar på en bild av koppar som jag har gjort, det ger ett väldigt stort leende på läpparna. Givetvis var det ju inte jag som lade upp denna bild för då hade ju siffrorna inte stigit åt skyarna, och kanske beror dessa gillningar på personen som lade ut bilden, men att läsa hundratals av positiva kommentarer och frågor om var man kan köpa dem, det beror ändå på mina koppar. Och jag blir alldeles varm. 
 

Jag flyttade min arbetsplats från det kalla golvet till sängen. Vad detta blir visar jag et när alla ca 400 bilder är på plats, decoupagelacket är på och benen fastmonterade igen.
Men det här är mitt sätt att överleva.
Mer kreativitet åt folket!


Kommentarer
Maja

Skönt att du har något sådant som hjälper dig på banan igen. Själv saknar jag nog något sådant i nuläget, något som jag bara kan ta till sådär direkt. Eller, musiken har jag ju, men hur kul är det att sitta inne med gitarr eller piano när solen strålar...
Kan ju i och för sig skriva dikter... men det var ett tag sedan nu.
KRam! <3

Svar: Ja det är verkligen toppen! Håller med dig, musik är också befriande. Brukar också ta upp fiolen när det är jobbigt och verkligen tvinga hjärnan att fokusera på annat 😊
Dikter, eller text överhuvudtaget tycker jag är bra när det är riktigt jobbigt för då behöver jag typ inte tänka utan bara fokusera på att få ner orden på pappret. Och oftast är det lättast för mig att skriva när jag mår dåligt än när jag mår bra :) kram ❤️
Sofia Kihlström

2015-04-23 @ 14:12:40
URL: http://singyourownsong.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0