Dag 3, Åtta saker som stör mig

Bara åtta?!!!
  • Att människor på allvar tycker att någon är sämre än någon annan för att personen har en annan hudfärg, sexuell läggning, bakgrund, vikt, utseende, tror på en annan religion osv.

  • HÄLSOHETSEN!!!

  • Att folk inte plockar upp efter sina hundar.

  • Återigen, att jag började mixtra med maten.

  • Folk som går i bredd eller på något annat sätt täcker upp hela gatan så man inte tar sig fram. Eller bara när det är mycket folk som går långsamt och ivägen.

  • Att alla inte kan göra en sådan lätt grej som att källsortera.

  • Idiotiska diskussioner på internet där folk spårar från ämnet och börjar hoppa på varandra istället.

  • Att jag blev beroende av min iPhone 

(+att mina föräldrar läser min blogg)


Kommentarer
Maja Lagnemo

Håller nog med om typ alla saker ovan, tänk att det finns så mycket saker man kan störa sig på..Men folk gör ju uppenbarligen fel också!
Kram! <3

Svar: Ja jag insåg hur himla många saker jag stör mig på när jag väl började tänka efter! Och visst finns det saker jag stör mig på där problemet kanske ligger mest hos mig men sådana saker som rasism, homofobi, fat-shaming osv, där kan jag klart säga att jag tycker att de har fel, att de inte borde tycka så, att de inte FÅR tycka så och åt helvete med yttrandefriheten i den punkten haha. Jag förstår verkligen inte sådana människor.
Sofia Kihlström

2015-04-26 @ 17:35:44
URL: http://singyourownsong.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0