En sommarkväll tagna ur tankarna

Jag saknade aldrig smakerna. Varken av godis, glass, fika, chips, popcorn, läsk eller saft. Men en sak saknade jag lite under de fyra somrarna; jag saknade att vara med mina vänner, kunna köpa en glass med dem och sitta vid vattnet och mysa. Igår fick jag uppleva det där. Med mina fina vänner. En glass. Ett vatten. En sommarkväll. En gemenskap.

Givetvis var den stunden värd att förevigas trots att glassarna hann bli en enda röra under vägen från kiosk till hamn. Jag kan inte heller påstå att jag hade någon talang att rädda den när den smälte från alla håll och kanter, men man lär sig väl.

I alla fall ett bra avslut på en bra kväll. Att kvällen sedan förstördes av något så vidrigt att jag vet inte vad, är en helt annan sak. Eftersom klipparen fick punka igår och det skulle beställas något nytt så får jag ta ut min ilska och besvikelse genom röjaren tills jag kan komma på bättre tankar när jag träffar fina personer ikväll också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0