Två utmaningar i en situation

Ångest ångest ångest. 07.43 kom ett samtal. En fråga. Och nu har jag svarat.
Ångest!!!
Men kanske också en känsla av nyfikenhet.
Så här sista dagen av denna arbetsvecka ska de andra (dvs mina kollegor som är i g-stan som jag aldrig träffar) ut och äta tillsammans på en restaurang. Och de frågade om jag ville följa med.
Vill jag? Ja!
Vill jag? Nej...
Restaurang... Jag vet inte ens vilken det är! Eller jo, att den ligger i Rutvik (hur ska jag känna till en restaurang i Rutvik liksom?).
Men vad har de för mat? Och det finns säkerligen inte så många vegetariska alternativ. Och jag ska äta med dessa människor. Hur ska det gå till?
Ikväll ska jag på Pastabacken med mina fina vänner för Anna fyller år. Och nej, det är inte alls lika jobbigt att gå på restaurang längre - inte med dem. Allt går bra när jag är med dem.
Men de där människorna. Tänk om de börjar prata triggande. Jag vet att jag är så jävla skör för det. 
Och för det andra. Människor.
Jag suger på att bara social. Jag blir rädd. Kryper tillbaka. Undrar hur less alla är på mig. Varför en tråkmåns som jag är bland folk.
Men nu har jag bestämt att jag ska med. Då får jag ta och göra det.
Och jag ska på pastabacken ikväll också.
Punkt 

Kommentarer
Sanna

super duktigt av dig! fortsätt kämpa! <3

Svar: <3
Sofia Kihlström

2014-08-02 @ 01:18:14
URL: http://sannanilssonlidin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0