Också blev allt bra tillslut

Jag vet inte riktigt. Hur det blev. Men jag klarade det. Ganska bra. Eller väldigt bra tror jag till och med.
Visst, jag är inte den som drar flest skämt. Eller säger mest.
Jag kanske är för osäker. Och tråkig.
Men för att vara jag. Så lyckades jag ganska bra.
Och jag behövde inte oroa mig för triggande snack. Nej, fina människor som pratade friskt och inte samhällssjukt.
Inga andra kommentarer än klagomål på den stora mättnaden.
Och maten? Visst, dagens lunch var stora köttsaker, men till det fanns det en salladsbuffé. Tryggt och bra i den otrygga situationen. Det kändes helt okej. 
Tills en säger "och på fredagar har de efterrätt".
Och ni vet.
Eller förhoppningsvis vet ni inte.
Den där känslan. Allt inombords stelnar. Luftvägarna täpps igen. Det börjar snurra.
Vi lämnade brickorna. De hämtade efterrätten. Jag gick ut.
Men sedan vände jag tillbaka. För jag vill ju vara vanlig. Jag vill ju kunna göra som vem som helst.
Så tog jag en, jag med. Pannacotta. Och vi satt där och åt och det var riktigt trevligt. Ångesten som knackade på vände i dörröppningen för den såg att det redan var fullt - jag distraherades av bättre saker.
 
Det är riktigt synd att jag är i baracken ute i Sunderbyn för alla verkar så snälla. Jag träffar ju nästan aldrig någon här ute. Och det säger folkskygga jag. Men så är det faktiskt. Och vi kom fram till att vi borde ha fler gemensamma luncher så jag kan träffa alla.
 
Nu ska glada jag mot Pastabacken och sedan vidare för en superkväll med mina mysisar!

Kommentarer
Maja

Grymt bra jobbat tjejen! Den där paniken känner jag, tyvärr, igen alltför väl. Hoppas verkligen att jag en dag ska slippa ha den knackandes på dörren.
Sv. Jo, fördelarna är ju betydligt fler än nackdelarna, men ensamheten skrämmer mig så enormt..
Kram! <3

Svar: Jag önskar att man kunde utrota den ut hela universum!

Men tänk hur ensam sjukdomen kan göra dig om du inte får hjälp.
Kram <3
Sofia Kihlström

2014-08-01 @ 18:31:48
URL: http://nolicedere.blogg.se
Anders Pettersson

Grymt kul att höra, önskar dig alla lycka

Svar: Det var riktigt skönt! Tack detsamma. Hur är det med dig nu? :)
Sofia Kihlström

2014-08-02 @ 15:08:15
Anders Pettersson

Det går väl lite upp och ner vissa dagar är bättre än andra, men ändå så känns det väl rätt ok

Svar: Bara det inte endast går neråt så är det ju något positivt i alla fall :)
Sofia Kihlström

2014-08-03 @ 11:57:37
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vad roligt att det gick så bra!

Svar: Ja det var verkligen en skön upplevelse! :)
Sofia Kihlström

2014-08-04 @ 17:40:28
URL: http://sessie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0