Buffy the Vampire Slayer

Min nyförälskelse. Som jag nämnde lite smått. Nej, det var inte nyss vi möttes, men jag är fortfarande nyförälskad. Inte för att jag vet något om kärlek precis haha. Nä, men jag är helt fast. Skratt, skrik, frustration, ilska, tårar.... Det finns allt! Buffy is the shit! Jag lovar att om jag och Henny hade gjort reaction videos på youtube hade vi varit kända. Haha nä men denna serie är fan helt fantastisk! Jag tror jag aldrig har fått så många känslor på en och samma gång och allt är bara så himla bra. Okej, jag hatar när karaktärer dör, när saker inte blir som jag vill och när Joss fucking fantastisk Whedon jävlas med tittarna, men trots alla tragiska saker som fått mig att gråta floder så skriver han så otroligt bra och allt blir så levande. Typ. Okej jag vet inte vad jag skrev där men mina åsikter och tankar kring detta är väl just nu upp i ett rus av nyförälskelse antar jag hehe. I alla fall så vill jag ge alla - som vill se något fantastiskt, skratta natten lång, få sina hjärtan krossade och sitt liv lite rubbad - ett tips att se Buffy the Vampire Slayer. Jag vet att folk klagar på effekterna och kvalitén (och ingen ska fråga mig om sådana åsikter för det skiter jag fullkomligt i - förutom när jag och Izza av misstag såg en skräckis från 82, då lade jag märke till sådant) men den är ju fan från 1997. Förresten så spelar det ingen roll (inte för mig som sagt) för allt annat är så bra! Förutom det jag har nämnt så kommer det även ett musikalavsnitt och det måste ju vara det mest geniala som Whedon har kommit på! För det första så gör ju musik någonting speciellt med en, och för det andra så är det ju toppen att något fick mig sugen på att spela fiol nu i sommar. Ja, jag har noterna och det är ju alltid roligt att spela sådant man känner igen. Och ja, de mest spelade låtarna på min mobil är från Buffy. Jag har nog nördat ner mig en aning, men när nyförälskelsen går över så blir det nog ett lite mer sansat förhållande. Och min tumblr blir åter igen en mix av Los Hombres de Paco, Glee och Buffy - inte bara Buffy från topp till tå. Fast det är ju trevlig det med.
Men nej, jag ska inte låta min tumblr förgifta denna rättså sansade blogg. Men några bilder måste jag bjuda på.
 
 
 
 Och nyss gjorde jag ett kap. Alla 7 säsonger, 144 avsnitt, för 470 kronor (+29 kronor frakt).
Så ifall min hängivne Buffykompanjon Henny försvinner så kan jag ändå kolla på det. Fast inget är ju likadant som att se det tillsammans. Men kan man inte få det bästa så får man nöja sig med det näst bästa. 
 
Ut och se Buffy nu allihopa!
Sedan kan ni göra som jag och Henny - gå vidare till Angel.

Kommentarer
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Tack snälla. Vad roligt att du tycker det:)

2014-08-04 @ 20:23:42
URL: http://sessie.se
Maja

Har nog hört talas om serien någon gång, men aldrig sett den.
Själv har jag börjat se om House, min favorit serie of all time!
Kram!

Svar: Du borde verkligen se den! SÅ bra!! :'D
Kram!
Sofia Kihlström

2014-08-05 @ 12:28:27
URL: http://nolicedere.blogg.se
♫♪ sandra

så himla bra serie, har de senaste veckorna maratonkollat..är inne på sista säsongen nu :(

Svar: Eller hur!!! Åh nej, jag lider med dig. Såg klart den för typ en månad sedan och jag har ännu inte kunnat acceptera att det är slut... Efter sista avsnittet...åh vad jag grät!
Sofia Kihlström

2014-08-05 @ 13:30:20
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Låter kanske som om jag har en ny serie att titta på! :)

Svar: Ja verkligen! Förvarnar dig dock att ditt liv kommer påverkas ;)
Sofia Kihlström

2014-08-05 @ 16:43:24
URL: http://babustylee.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0