Skolan är inte på min sida

Så ovärt! Så grymt ovärt! Jag pratar så klart om gårdagen.
Igår var jag på matten, fast jag hade kunnat jobba hemma om jag ville men jag och Henny kände att det kunde vara bra att vara på lektionen om vi behövde hjälp. Vi gjorde klart veckans mål och fick därmed sluta halv tio. Efter det skulle bara några ha ledarskap medan vi som inte redovisade skulle läsa vilket jag visste på morgonen, men ett litet hål gör ju inget. Då fick jag ett sms när jag satt på bussen att vi inte heller hade någon psykologilektion efter lunchen. Jahapp, nästan fyra timmars hål då. Nåväl, det gjorde väl inte så mycket? Efter ca tre timmar får jag reda på att vi inte heller ha lektionen efter psykologin. Wihooo! Efter det har vi tid för gymnasiearbetet som vi vanligtvis brukar få jobba var vi vill med, men då var det ju så fint planerat att jag skulle ha handledarsamtal. Fem timmars hål, toppen! Som tur var kunde jag få tag i henne efter nästan fyra timmar och efter tjugo minuters samtal kunde jag åka hem. Resultatet av denna torsdag: några matteuppgifter och ett kort handledarsamtal - inom loppet av sex och en halv timme.
 
Fast ovärt ovärt ovärt! Onödigt och irriterande. Idag. Fredagen den tjugosjunde september.
Precis när jag ska gå genom dörren till bilen för att åka till skolan får jag ett sms om att vi inte har någon spanska. Eftersom att jag åkte bil kom jag till skolan kvart i åtta. Vill någon ens veta att jag börjar först kvart i ett? Jepp. Underbart! Till råga på allt har jag behövt stänga ner datorn två gånger medan jag har skrivit detta inlägg för att brandlarmet har gått. Alla väntade först ett tag för jag tror ingen frivilligt vill ställa sig ute i den här uruslavädret, men det fortsatte att tjuta och precis innan vi skulle ut slutade det. Samma sak andra gången. 
 
Dock hade jag det ganska bra förra lördagen med dessa fina <3
 
 
Nä, jag har inte fått en bra start på den här dagen.
Förhoppningsvis kommer jag få någonting gjort,
men det är tveksamt. Så lång tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0