Mitt livs mysterium kommer på tal igen

Om ni har läst här förut vet ni kanske att jag har varit väldigt förundrad över varför mitt hår är så slitet?
Jag har fortfarande lite löst mitt livs mysterium, men jag har någonting annat att berätta. Det är så underbart att jag bara måste tipsa er om det och att det förhoppningsvis ger lite hopp till någon annan också.
Jag har aldrig trott på att det ska vara någon skillnad på olika shampoon (svengelskt??). Normalt hår, torrt hår, färgat hår, lockigt hår, tunnt hår osv osv. Spela roll liksom?
Jo, faktiskt! I alla fall för mig denna gång. 
 
I juni klippte jag mig sist. I juni!!! Då ska jag tala om för er att jag brukar behöva klippa mig var tredje månad för att det inte ska bli alltför slitet. Jag upprepar: inte alltför slitet. Jag skulle egentligen behöva klippa mig varje månad, om ens det skulle räcka. Nu har det alltså gått fyra månader. Och vet ni vad? Inga kluvna hårtoppar i sikte! Hemligheten stavas Dove Anti-Spliss Expert. Och det är inte något sådant här att "tror du på det så fungerar det" för jag trodde verkligen inte på det, men jag behövde nytt shampoo och balsam så då kunde jag väl lika gärna testa. Men som sagt, shampoo som shampoo. NEJ NEJ NEJ!!!
 
Efter att jag då hade klippt mig i juni var mina hårtoppar fortfarnade kluvna. Alltså, de fanns hundratals av dem i mitt hår samma dag som jag kom hem från frisören. Några veckor efter det var mitt shampoo slut och jag behövde hyfsat små flaskor eftersom vi skulle till Gothia. Valet av produkter kan vara det bästa jag någonsin har gjort för mitt hår för hur jag än söker finner jag inget kulvet hårstrå alls. 
 
Förstår ni?! Dessa produkter skyddar inte bara mitt hår från att klyvas, utan de har även reparerat de som redan var kluvna. Detta kanske inte är någon big deal för någon annan, men för mig, som aldrig har trott på sådant här, har en helt ny värld öppnats. Det säger ju inte att jag kommer tro att andra produkter ska vara mirakelkurer, men dessa är då definitivt det för mitt hår i alla fall.
 
TIPS TIPS TIPS!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0