Ord

Det finns så många, många, många ord i vårt svenska, ganska konstiga, språk och en del av dem är faktiskt riktigt störande. Jag menar ruskigt eller trist. Varför inte läskigt och tråkigt istället? Trist är så...ja men det låter ju bara...ja, nu var jag ju inte precis så effektiv med att använda svenskans alla bra ord.

Kusligt låter ju lite roligt det med, men vad säger ni om det värsta, enligt mig; smörgås! Alltså nä, det tål jag inte. Säg macka om du ska säga det! Smöööörgås låter så smöööörigt. Och tänk det med någon störande dialekt (fast det finns ganska få störande). Nä, inte fint alltså.

Så uttala inte dessa ord i min närhet.
Jag blir vild och galen, eller?

Kommentarer
Anonym

Va trist att jag inte kommer kunna fråga dig nå mer om du vill ha en go smööööööörgååås

Svar: Du kan göra det på egen risk.......
Sofia Kihlström

2013-01-11 @ 09:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0