Too mutch feelings in the same body

Att koncentrera mig på sociologin är det minsta jag kan göra just nu. Och jo, jag skulle göra provet i onsdags men jag kunde inte koncentrera mig då läraren pratade i en halvtimme medan vi skrev - i samma klassrum. Det var inte så att jag inte kunde det, men sista frågan uppfattade jag inte riktigt så jag kunde ju inte få rätt på den. Är det inte perfekt kan man inte få A och om jag inte ens har en chans är det ingen idé. Vilket ämne det än är så är jag inte nöjd om jag inte får A - vilket jag såklart inte får hela tiden. I alla fall så ville jag inte lämna in provet så jag rev sönder det. Jajjemensan, ni läste rätt. Jag är så less på att bara vara duktig duktig duktig hela tiden. Nu ska jag alltså göra omprovet på onsdag och jag ska verkligen skriva ett A! Inte för att man kan få det på ett omprov men om jag hade skrivit ett vanligt prov så...(Dessutom somnade jag på provet....måste sova bättre tills på onsadg)
 
Nu spårade jag helt. Vad jag egentligen tänkte skriva var att jag varken kan sitta still eller vara tyst. Just nu är det för mycket i min hjärna. I hela mig. Snart åker jag och Emma till Egypten. Jag känner mig som en ny människa. Jag överröser mig själv med alltför bra och känslomässig musik. I can't do this!!! Puhh...andas. Nu måste jag fortsätta med Durkheims sociala fakta, Marx alienation och Webers idealtyper - trots att jag bara vill riva, slita och dra ut allt inombords, lägga det på bordet och få det sorterat. Liksom få allt midre laddat, bara coola ned.
 
Det är liksom bara splaaaaaash!
 
Words will be just words
till you bring them to life
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0