paus

Halojjsan!
Dagen har såklart spendetats i skolan, en liten paus i stallet med världens finaste som skötte sig finfint men hon är extremt stel i höger... Efter middagen tog pausen från skolan slut då det blev engelskaplugg igen men nu tycker jag att jag har förtjänat en paus innan jag fortsätter med något annat - jag fick faktiskt en guldstjärna! Blir väl lite historia och matte nu, spnskan kan jag, hoppas jag...

Måndagen var en lysande dag då jag fick veta både historie- och naturkunskapsprovet. Nöjdare kan jag inte bli!
Igår körde jag slut på mig själv då jag trodde att de andra i laget skulle köra styrka på arcus innan plantiden. Jag skulle missa den pga orkestern så jag körde styrkan hemma (utan att stretcha, dåligt val) och sedan vasade det sig att de hade kört snabbhet. Jag var absolut död, helt stum i benen och hela kroppen efter alla upphopp och grejs, när vi spelade och det blev ju inte lättare när vi körde styrka sen... Vilodag från ren styrketräning idag alltså.

Nu--> slutpausat, tillbak till böckerna,
beco <3

Kommentarer
Carro

Sv: Jag jobbar mycket på volt med att överställa honom till vänster, och så fort han har rätat ut huvudet igen så böjer jag igen. Han trycker ut sin ganasch så ibland när jag rider på böjt spår så höjer jag innerhanden lite men tygeln måste ligga mot halsen när man gör det. Men annars är det bara att överböja och ställa till det håll han är stel åt och förhoppningsvis blir det bättre, Wonder tog det ledande tygeltaget väldigt fel i början så han sköt ut bogen jätte mycket men då fick jag lära mig att hålla ännu hårdare i yttertygeln och man kan nästan aldrig håll för hårt i den men det gäller att vara bestämd från första början av passet!

2012-03-08 @ 09:41:24
URL: http://carromella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0