just that way

Trimmat gräs timmar i sträck i flera dagar
Mockat packat halm, lera, bajs i från fårhagarna
Dragit Hägnans tyngsta och största vagn fram och tillbaka, fram och tillbaka
Städat och matat kaninerna varje dag
Matat getterna och plockat bort gammalt sly
Oljat broar
Mockat koskit
Plockat 8 + 30 hinkar blommor
Givit sötkossorna hö
Klippt gräs
Skrapat färg
Målat broräcke, dörrkarm...
Rensat ogräs
Hjälpt till att förvandla "vindskyddet" till ett fint vindtätt hus till fåren
Matat hönorna
Plockat ägg
Blivit instängd hos hönsen
Haft en fight med tuppen
Sopat och skurat ur söta lador
Burit bort julpynt (!) till en vind
Fått flera fina relationer med djur och människor!

Jag måste vara konstig men jag vill verkligen tillbaka. Jag vill vara ute, jobba, göra nytta och bara gräva ner mig i allt arbete. otroligt bra hade jag det. Jag var tvungen att hälsa på idag...



fler bilder från midsommar kommer, typ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0