Rusta, loppis, återanvändning, förnying

En stor HISS jag har kommit på.
Ibland glömmer man bort hur lätt man faktiskt kan spara lite pengar. Nu låter jag snål men varför lägga ner en massa pengar på grejer man kan få billigt. När jag ska köpa enkla, simpla saker glömmer jag lätt bort att det finns affärer som ÖB, Rusta och Dollar $tore. Jag menar, hur bra är inte det att till exempel handla någon fin ram därifrån istället för något dyrt (och likadant) från exempelvis Gallerix?

Dessutom glömmer man bort blocket, Myrorna och Röda korset mf

Jag vet att vissa tycker det är äckligt, men när man ska köpa käder är det ju både roligt, billigt och miljövänligt att köpa begagnat. Dessutom får man ju ofta något som ingen annan har vilket i alla fall jag tycker är det bästa! Varför inte gå på någon loppis eller secondhandbutik och fynda lite? Det finns ju otroligt mycket mer än kläder, till på köpet.

Sedan är det en till sak jag har kommit fram till. Har man saker som är lite tråkiga eller utnötta är det ju faktisk bara att förnya dem, ge dem en uppiffning! Ett exempel är detta:
lite textilfärg.
Jag tänkte köpa ett fint schabrak till Bonita men det var ju så att pengarna inte riktigt fanns till för något fint. Ville ha ett grönt så varför inte fixa till det jag har liksom?
Lite textilfärg här och ett gammalt schabrak där (dock i ganska bra skick)


Lite sådär frächare...

(Ursäkta mion svenska och allt i detta inlägg men det är ju faktiskt lov, jag får lov att vara lite informell, ha stav- och strukturfel för jag ****** **** **** ****!) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0