du lyckas aldrig om du aldrig vågar misslyckas

Är reklam nu i filmen jag ser så jag passar på att blogga lite. ser förövrigt på tre filmer samtidigt. Eller kan ju inte se alla men en ser jag, en spelar jag inte och den tredje ser jag slutet av haha. Har inte så mycket vettigare saker att gör nu. Hittills idag har jag bara degat haha. Eller nej, jag har bakat också och det blev asigt gott. Jag gjorde bröd med banan i. Tog ett recept och gjorde om lite i det, hihi busigt ;)

såhär var receptet:

2,5 dl dinkelmjöl
1 dl grahamsmjöl
1 1/2 dl rågsikt
1, 25 dl fyrkornskross
1/2 dl vetegroddar
1/2 tsk salt
2 tsk bikarbonat
2,5 msk brödkrydda
5 dl filmjölk
3 msk sirap

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser, rör i fil och sirap.
Smöra och bröa en form och häll i degen.
Grädda i 60 minuter.

såhär gjorde jag det:
3 dl dinkelmjöl
2 dl rågsikt
1/2 dl havregryn
1 tsk salt
1/2 msk anis
2,5 msk brödkrydda
5,5 dl filmjölk
2 msk sirap
2/3 banan

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser, rör i fil och sirap. Skiva sedan i bananen och tillsätt lite vatten om det behövs
Smöra och bröa en form och häll i degen.
Grädda i 60 minuter, sedan har du en god och ganska kompakt limpa.

ser inte så god ut men det var den :)


Kommentarer
Delice

Sv; Du vet att det inte skulle hända! ;)<3



Och jag tänkte göra det, men nu har jag fått ett ganska bra här ;] (L)

2010-01-08 @ 16:54:26
URL: http://deelice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0