juletider

Tjoosandoosan!

23:e december idag alltså.
Noll julkänsla.
Som förra året.
Känns inte så speciellt längre.
Möjligtvis att min älskade Emma kommer hem idag men det är ju alltid speciellt.

Jag har väl aldrig varit en sån stor fantast av julen. Eller jo, jag är det men det är stämmningen som saknas just nu. Imorgon kommer jag väl känna julstämning som vanligt men den mysiga innan julen har försvunnit för mig de senaste åren. Lite trist men men...
Imorgon ska det i alla fall bli mysigt!

Är som sagt klar med alla klappar och eftersom jag, Izza, Lina, Delice och Hanna och även mamma och pappa har bestämt oss för att inte ge julklappar till varandra så bev det ganska lungt julshopp. SKÖNT!
  Det är bara massvis med slöseri med pengar, tid och stress kring klapparna. Visst är det mysigt men man behöver ju inte gå till överdrift. Känner alltid att jag får för mycket så nu är den största källan med klappar till mig (mamma och pappa) borta, vilket känns bra.
  Själv har jag nog aldrig köpt julklappar för så mycket pengar (1513:- !!! -.-) men den största delen är till mina bööördis.

Jaja, nu ska jag fortsätta med min storstor städning där jag har tagit ut typ alla möbler, vädrat, dammtorkat, bäddat rent, damsugit så nu är det bara att sätta tillbaks allt, sedan blir det lunch.
Slappa resten av dagen tills det blir några omgångar med 70/20 och fys, sedan...
JUL (med sovning under granen)!
Feliz Navidad!


vill ha en bastu på julafton,
farfars bastu! (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0