midsommarafton :]

Tjohejsan! På söndag är det sommarsolstånd och sen blir det bara mörkare och mörkare. Det käns inte ens som om sommaren har börjat. Idag på hägnan var det kallt och månligt, fast det blåste inget. Där var jag såklart med Emma också hade vi skoj. Haha inte för att vi gjorde så mycket annat än åt. Jo, pappa såg Sven Wollter, haha. När jag kom hem så åkte jag och Ida till stallet. Vi skulle rida med sadeln men eftersom jag är som jag är. Lite klantig, så var sadelgjorden lite för stor. Vi ledde runt Mallig så hon skulle vänja sig men det verkade inte vara något problem för henne så Ida satt upp. Hon klev inte i stigbygeln (risk att sadeln skulle glida) utan på pallen. Mallig har blivit mycket bättre i upp och ned sittningarna. Duktig tjej! Hon har problem med att stå still men när jag red henne lyssnade hon till och med på mina halter. Är mycket förvånad. Det går i alla fall frammåt. Imorgon ska vi göra fler hål i sadeln (så man kan spänna gjorden mer). När jag kom hem åt jag, mamma, pappa och mormor mat. Hehe och ännu mer mat. Fan var mätt jag är!! Också var det nå konstiga typer utanför vårat hus i lekparken med stora svarta kappor som spelade boulle och hoppade runt. Haha mycket roligt att se på fast sen kom jag på att dom måste ju sätt när jag satt där och... hm stirrade. Hehe mindre roligt. Håller på att göra en ny header som förhoppningsvis blir bra. Nus ka jag å mat Emmas kaninis eftersom att hon har övergett mig och farit till Lottas stuga.

Kramis <33/SK






sofia


Byee <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0