Hata . Älska

Det är två ord som jag tror att många säger utan att riktigt mena det. Jag tror att det är för att det är ju till exempel lättare att säga "jag hatar dig" än "jag gillar dig inte" / "jag avskyr dig". Det säger man ju lixom inte. Men man hatar inte någon person utan en speciell anledning. Den/de personen/pesonerna måste ha gjort något mer än 'det vanliga'. Visst man säger "jag hatar han/hon/dom", men man kan nästa inte mena det. De måste gjort något. Något som inte hör till 'det vanliga'. När man säger "jag älskar dig" då. Jo, det är ju samma sak. Man orkar inte säga "jag tycker om dig", "jag gillar dig". Det käns som det tar mycket längre att säga. Men man älskar ju inte vem som helst. eller hur? Det tar ju lixom ett tag innan... Ja, ni fattar. Det är mycket man säger utan att mena det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0