ensam hezt

Nu sitter jag här och väntar på att mina fotbollsskor ska torka. Har faktist rengjort dom. Hahafast värre var det ju när man hade vita (som jag alltid haft). Väskan är så gott som klar fast kunde den inte varit lite större? Fick nästan plats med allt men nu måste jag ta en lite rygsäck till mina fotbollssaker som jag annars hade packat ner i stora väskan. Surt!
  Aja, nu kan jag iaf berätta lite vad som har hänt idag. Började med träning fick lite sovmorgon eftersom den började 10 och vi brukar åka till stallet nio. Efter åkte vi till Mallig. Vi började med:
att ta oss en macka vid hagen efter träningen.


Sen skulle Ida värma upp henne. Hon ledde henne en bit bort innan hon satt upp och då gick jag in och sopade lite. När jag gick ut med skräpet så såg jag Mallig bortanför hagarna. Jag gick in igen och sen ut. Hon stod kvar där. Det såg ut som om Ida drog sadelgjorden eller nått fast sen såg jag att Mallig gick och börja äta gräs. Jag sprang dit fast det var bara Mallig som stod där!! Jag tog henne och började leta och ropa efter Ida.

(svårt att beskriva så...)

Hittade Mallig ensam vid krysset. Hittade Ida vid cirkeln. Hon bara låg där helt stilla. Fan vad rädd jag blev. Trodde hon typ var död! ;o Som tur var så var hon ju inte det :) <3 Fast hon hade slagit sig ordentligt i höften/ryggen (tror jag). Vi gick sakta tillbaka och efter ett tag så satt jag upp på Mallig och red en volt. Det gick ganska å bra fast än vi gick i hennes sämre varv. Tillslut blev hon även fint böjd och ställd i traven. Ida kunde ju inte cykla så vi fick skjuts av hennes föräldrar. Har packat lite och nu ska jag till Ida. Skata en liten springtur med evve ikväll också. Hejs svejs
/sK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0