De stövelformade landet..

..i den eviga staden med de sju kullarna. <3

Ca 35 grader varje dag och det mesta var stort! xD
Haha allt var typ gigantiskt. Sora kottar som trillade ner i huvet på folk,
(onödigt och som ni säkert vet, men klicka på bilderna för att gö dom större)
jätte stor marknad, megakyska (peterskyrkan), gigantisk strand. Var ju ingen sol-och-badsemester precis men en dag på playan blev det iaf! :D
 Också munkarna. Stooora sockrade munkar med hål i.

Aa, en sån här munk kunde man äta till frukost på Quality Hotel. Inte världens nyttigaste frukost precis. Om man ville så kunde man äta en frukost nästan enbart med choklad;
* Yoghurt med chokladmüsli
*Macka med typ nutella
*Varm choklad
*Winerbröd med chokladfyllning
  En riktigt nyttig frukost va? Man känner sig riktigt tjock nu, även fast man inte ätit 'chokladfrukosten'!!

Var också på Collosseum som var riktigt häftigt! Fast en ganska så brutal historia bakom det hela. Å historia är ju inte något som det är brist på i Rom precis. Finns typ hur mycket som helst!!


Shopingen får vi ju inte glömma! :p Det fanns inget riktigt bra shopingcenter där som jag gillade, men det fanns någorlunda billiga marknader! I like that! ;D
(ca-pris)

Linne, 50 :-

Linne, 50:-

Linne, 120:-

15:-

Byxor att sova i, 50:-

Brills, 30:-

Laziotröja, 50:-

ROMA-väska, 60:-

Colloseumsouvernir, 50:-
+ett armband som jag inte har nån bild på, 40:-
Såg en asnice tröja som två killar hade på sig. 'Football is life' stod det på också var det en stor fotboll. Måååste ha den x'D

Även fast man har saknat fotbollen så har jag inte varit helt utan den. Såg en träningsmatch mellan Lazio och Osasuna. Lazio vann me 5-4 på sd.straffar. Ikv spelar Lazio mot ElfsborgStadio Olympico förresten :p

Ett ställe som jag vill tbx till! Slängde i pengar i Fontana di trevi och då sägs det att man kommer komma tillbaka. Haha, då ska jag käka pizza för den var hur god som helst. Aldrig mer svensk pizza! ;D

/sK
 
När vi kom till sverige så tog jag bort offlineläget från mobilen, och gissa hur många sms jag hade fått? ETT! Fan vad mobbad x)

Kommentarer
EMILIA JÖNSSON

vilket sött svart linne :)

2009-08-24 @ 16:59:52
URL: http://emilliajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0